سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

نوستالژی | نبرد خشن فوتبال مشهد و تهران

  • کد خبر: ۵۴۲۶۹
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
نوستالژی | نبرد خشن فوتبال مشهد و تهران
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ در دهه‌۶۰ که به‌جای مسابقات سراسری باشگاهی لیگ قدس در کشور برگزار می‌شد، تقابل تیم خراسان با تهران همیشه حساس و جذاب بود. در آن سال‌ها لیگ کشوری باشگاهی به‌صورتی‌که اکنون وجود دارد، نبود و تیم‌های منتخب استان‌ها با یکدیگر در قالب لیگ قدس بازی می‌کردند. فقدان لیگ باشگاهی سراسری باعث رونق مسابقات باشگاهی در استان‌ها شده بود و تیم‌های منتخب آن‌گونه که از نامشان پیداست، تیم‌هایی متشکل از بهترین بازیکنان باشگاهی هر استان بودند.
 
تهران به‌دلیل مرکزیت و داشتن تیم‌های خوب مثل پرسپولیس، استقلال، شاهین، وحدت، دارایی، راه‌آهن و... با ۲ تیم «الف» و «ب» در لیگ قدس شرکت می‌کرد. تقابل تیم‌های تهران «الف» و «ب» با تیم‌های سایر استان‌ها همیشه حساس بود و از‌آنجا‌که شهرستانی‌ها می‌خواستند در‌برابر تهرانی‌ها خودی نشان دهند، این بازی‌ها بیشتر پر‌برخورد می‌شد. روز جمعه ۲۲‌شهریور‌۱۳۶۴ در هفته دوم اولین دوره لیگ قدس، منتخب خراسان به‌مصاف تیم منتخب تهران رفت و در تقابلی که مجله دنیای ورزش در آن زمان خشن توصیفش کرده است، ۱ بر ۰ ار تهران «الف» شکست خورد.
 
این بازی در ورزشگاه تختی مشهد و در حضور ۱۰‌هزار تماشاگر انجام شد و تک‌گل تهرانی‌ها را که همگی سابقه ملی داشتند، کریم باوی روی ارسال امیر قلعه‌نویی در دقیقه‌۷۷ به ثمر رساند. خراسان با هدایت حاج‌مهدی قیاسی با ترکیب مرتضی اعتمادی، اکبر میثاقیان، شهریار رضایی، حسین امیدوار، محمد اعظم، فریدون مهریار، رضا جاهدی، محمود محمدنژاد، سعید صیامی و حسین لعل به زمین رفت، ترکیبی که در ادامه شاهد تعویض‌های جالبی بود؛ به‌این‌صورت که هاشم رهباردار در دقیقه‌۳۴ به‌جای حسین امیدوار وارد بازی شد و محمد جلالیان با شروع نیمه دوم جای رضا جاهدی را گرفت و خودش در دقیقه ۷۰ با بازیکنی به نام سعید محرمی تعویض شد.
 
تغییرات جالبی که معلوم نیست به‌خاطر مصدومیت بازیکنان بوده یا تفکرات سر‌مربی تیم؟! در آن‌سوی‌میدان، تهرانی‌ها با یک ترکیب کاملا قوی و پر‌مهره وارد زمین شدند. آن‌ها که روی نیمکت امیر حاج‌رضایی را به‌عنوان سر‌مربی تیم داشتند، با ترکیب رضا محتشم، شاهین بیانی، بهتاش فریبا، مجید نامجو‌مطلق (از باشگاه استقلال)، امیر قلعه‌نویی، مرتضی یکه و مصطفی اردستانی و کریم باوی (از باشگاه شاهین)، سعید تهمتن و علی نعمت‌زاده (از باشگاه بانک ملی) و مجتبی حوله‌کیان (از باشگاه اکباتان) وارد زمین شدند؛ ترکیبی که به طرز جالبی هیچ بازیکن پرسپولیسی نداشت تا اینکه در دقیقه‌۷۵ رحیم یوسفی به‌جای علی نعمت‌زاده در مرکز خط هافبک این تیم قرار گرفت.
 
خراسانی‌ها در این بازی بنابر گزارش مجله دنیای ورزش شانس چندانی برای گل‌زنی نداشته‌اند، اما تهرانی‌ها با‌وجود ناهماهنگی روی درخشش بازیکنان نامی خود چندین خطر جدی روی دروازه خراسان ایجاد کردند که با درخشش مرتضی اعتمادی همراه بود؛ گلری که جایگزین سعید جوشش در این بازی شده بوده و اتفاقا بازی درخشانی هم از خود به نمایش گذاشت. خراسان که هفته قبل از آن بازی ۳‌بر‌۲ به گیلان در رشت باخته بود، در این بازی دومین شکست خود را نیز پذیرفت و در جایگاه ششم گروه دوم مسابقات قرار گرفت. تهران «الف» نیز با این برد صدرنشین این گروه شد. در پایان مسابقات آن سال که اولین دوره لیگ قدس بوده، همین تیم تهران «الف» به عنوان قهرمانی رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->